Sunday, February 24, 2013

Tugu Peringatan (Bahan Bantu KSSR tahun 3)



Pada cuti persekolahan yang lalu, Cikgu Anum membawa kami melawat ke Tugu Peringatan Negara. Tugu itu terletak di Kuala Lumpur berdekatan dengan bangunan Parlimen.
Menurut Cikgu Anum, tugu itu dibina untuk mengingati jasa askaraskar yang telah terkorban kerana menjaga keamanan negara. Lima buah patung askar di bahagian atas menandakan kemenangan mereka mengalahkan musuh. Dua buah patung yang terbaring di bahagian bawah pula menandakan musuh-musuh negara yang telah dikalahkan. Selepas mendengar penerangan Cikgu Anum, barulah kami tahu tujuan tugu itu dibina. Kami bersyukur kerana dapat hidup di negara yang aman dan makmur.


5 comments:

  1. Get all Gujarat Government Jobs Notifications here for all qualifications like 10th, 12th, technical and Any Degree etc..,click here to know more.
    Government Jobs in Gujarat

    ReplyDelete
  2. Click here to find Upcoming Bank Exams Notifications, Latest Banking Jobs in Private Sector and Bank Recruitment 2017 in Govt Sector.
    Bank Jobs 2018

    ReplyDelete
  3. Calculate the return value of the investment through SIP Calculator.
    Go here

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Here you can know New Jeevan Anand 815 key features, benefits, insurance plans, claim process, and premium calculator etc.
    Go Here

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...